کد خبر 554262
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

ماموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی، فردی را که از طریق شبکه اجتماعی تلگرام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

به گزارش مشرق، غلامرضا شهریاری، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان در این باره اظهار داشت: شکایتی از سوی یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی، وی را فریب داده و مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال از حسابش برداشت کرده است، طرح شد که بررسی این موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

شاکی در اظهارات خود بیان داشت: مدتی پیش در شبکه اجتماعی تلگرام، یک آگهی مبنی بر فروش ارز با قیمت کمتر از نرخ بازار مشاهده کردم که توجهم را جلب کرد و با صاحب آگهی تماس گرفتم که پس از تماس با صاحب آگهی و دریافت مدارک کسب و کارش به وی اعتماد و مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال به حساب وی واریز کردم اما پس از واریز وجه، فرد کلاهبردار دیگر پاسخگو نبود».

شهریاری خاطرنشان کرد: مأموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی، متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان درباره این پرونده عنوان کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد.

شهریاری ضمن اشاره به اینکه مدارکی که توسط متهم به مشتریان برای جلب اعتماد آنها ارائه شده جعلی بوده است، یادآور شد: امروز با وجود شبکه های اجتماعی، شاهد این هستیم که بسیاری از کسبه در این فضا اقدام به تبلیغات انبوه و جذب مشتری می کنند اما در این میان افراد کلاهبرداری نیز هستند که برای رسیدن به اهداف و نیات شوم خود تبلیغات کذب انجام می دهند، بنابراین خود کاربران باید هنگام مشاهده این آگهی ها، با تحقیق و بررسی کامل، خرید خود را انجام دهند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس